Du är naturligtvis välkommen till vår verkstad, vi finns i Upplands Väsby
Vid köp hos oss kan du få med dig varorna direkt, fraktfritt. Om du har mer avancerade spörsmål så är du välkommen till oss, ring gärna och boka en tid så vi säkert har rätt kompetens på plats när du kommer.
På lagerprodukter, vid köp över disk gäller inte ångerrätt enligt distansavtalslagen, men naturligtvis gäller bytesrätt om du köpt fel storlek. 30 dagars bytesrätt mot uppvisande av kvitto.
Adress och öppettider hittar du HÄR https://plastman.se/info/lagerbutik/
Internetorder är obligatoriskt
Alla order till oss från privatpersoner som görs på distans måste hanteras via webbshoppen. Där väljer du betalsätt, anger kontaktuppgifter samt adresser. Väljer du faktura kommer du få legitimera dig med Bank-Id.
Kontrollera dina kontakt- & adressuppgifter
Efter din order får du till din mejl en orderbekräftelse. Kontrollera adresser samt uppgivna kontaktuppgifter. Du ensam ansvarar för att uppgifterna är korrekta. Dessa uppgifter ger vi till bl.a. transportbolag. Efter att en försändelse har skickats från oss kan vi inte ändra uppgifter gratis hos fraktbolaget. Ändring av uppgifter kostar mellan 250-500:- som du som beställare måste stå för.
Konto/kreditkort
Ni kan betala med VISA & Mastercard. Ni kopplas via säker länk till vår samarbetspartner DIBS. Beloppet reserveras vid ert köp och "hämtas in" omgående vid er order. Kvittot på köpet skickas till er med e-post.
Swish direktbetalning
Kvittot på köpet skickas antingen i försändelsen eller med e-post.
30 dagar - E-postfaktura PDF
Du kan välja faktura 30 dagar vid produktvärde ÖVER 1500:- inklusive moms (ej frakt inräknat). Fakturan skickas till er e-postadress från vår partner InExchange. Om ni anger fel e-postadress är det er uppgift att reda ut betalningen så den kommer rätt.
Om betalning inte kommer till oss i tid gäller:
Räntefakturering & påminnelseavgift
Val av fraktkostnad - Avhämtning hos oss på Plastman
Samtliga order hanteras enligt fraktvillkoret "Fritt vårt lager" och det betyder att du alltid kan avhämta en produkt hos oss på Plastman utan att betala frakt. "Vårt lager" kan också betyda annat externt lager där vi har våra produkter. Om du inte kan avhämta vid vårt lager eller butik så kan du välja - mot merkostnad - att vi köper in frakten av fraktbolag och du debiteras denna. Du väljer då ett fraktalternativ i kassan.
Frakt inrikes
Inom Sverige använder vi oss främst av Schenker och ibland även DHL. Fraktsätt bestäms av sändningens vikt, utformning och antal kollin.
Avhämtning Stockholm
Du hämtar dina beställda varor hos oss i Upplands Väsby. När produkterna är klara för avhämtning får du ett SMS / samtal eller ett e-post från oss.
Leveranstid
Normal leveranstid ut från lagret är upp till 5 arbetsdagar på lagervaror, men ofta dagen efter. Våra leveransvillkor är enligt standardvillkoren NL17 samt NLM10. Leveranstid på produktionsvaror framgår inne i butiken vid produkten när du ska lägga den i kassan. På den manuella orderbekräftelsen framgår vår uppskattade leveranstid.
På order som är lagda på distans så gäller distansavtalslagen. Du som konsument kan läsa mer om detta på länken nedan:
https://www.hallakonsument.se/omrade/angerratt-oppet-kop-och-bytesratt/
Efter du mottagit din order har du 14 dagar på dig att meddela oss om du vill ångra ditt köp
Ångerrätt gäller endast lagerförda standardartiklar. Produkter som är tillverkade / tillskurna / anpassade på ditt uppdrag har ingen ångerrätt.
DOKUMENT ÅNGERRÄTT - Om du vill ångra ditt köp ska du fylla i dokumentet som du hittar på länken nedan:
https://plastman.se/admin/privat-angerrattsrutiner/
Ej uthämtad försändelse är INTE godkänd ångerrätt
Om ett paket kommer i retur till oss utan att du har avhämtat det gäller INTE ångerrätt enligt lag!
Du kommer debiteras vår ursprungsfrakt samt returfrakten samt en hanteringskostnad om 200:- inklusive moms.
Godset ska LEVERAS till vår varumottagning, detta innebär att du måste säkerställa att när du bokar frakten att det är med LEVERANS. Vi hämtar INTE ut försändelser som kommer till ombud
Du som kund ansvarar för att godset kommer helt till oss. Gods som är skadat vid återkomsten faller inte under godkänd retur. Returfrakt samt returemballage bekostas av returnerande kund.
Om godset har haft specialemballage (t.ex. pall, pallkragar) ska det returneras till oss, i annat fall debiteras dessa. Återbetalning av betald köpeskilling sker med avdrag för frakten till er (endast varuvärdet betalas tillbaka).
Om betalning gjorts med kort eller swish då återförs pengarna på samma sätt.
Returadress - med UTKÖRNING till godsmottagningen
Polyman Group Sweden AB
Jupitervägen 8 B
194 43 Upplands Väsby
GDPR & DATABASER
För att kunna hantera kunduppgifter för internt bruk hos oss samt för att kunna skicka information till samarbetspartners (t.ex. fraktföretag) så godkänner du som kund att vi får lagra de data vi behöver för att kunna hantera våra affärsrelationer. Ni kan begära utdrag ur vår databas om ni vill veta vilka uppgifter vi har lagrade om er. Ni kan begära att vi raderar alla data om er, detta kan vi göra efter att ni som kund har fullföljt alla eventuella utestående betalningar till oss.
Friskrivningar från prisfel samt tekniska fel på hemsidan
Då vi hanterar stora mängder med priser kan det hända att vi av misstag skriver in uppenbart fel priser i våra system. Om så sker kommer vi meddela er detta och ni får på nytt ta ställning till om ni vill genomföra affären. Efter er webborder (då ni får en automatiskt genererad bekräftelse) så kommer vi att manuellt granska ordern, och skicka er en "riktig" orderbekräftelse. Priserna i denna "riktiga" orderbekräftelse gäller. Vi jobbar naturligtvis hårt för att detta inte ska ske, då vår målsättning är att inga prisfel ska finnas på hemsidan. Hemsidans prisuträkningsmoduler är komplexa, och även annat kan krångla när det gäller tekniska programvaror. Om sådant fel uppträder att ni får felaktig information så friskriver vi oss från detta och kommer skyndsamt att påtala detta till företaget som utvecklar vår hemsida för åtgärd. Om så sker kommer vi meddela er detta och ni får på nytt ta ställning till om ni vill genomföra affären.
KAKOR
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska besökaren på en webbplats informeras om att webbplatsen använder kakor. Användaren ska också ges möjlighet att hindra kakor. Om du inte vill acceptera användandet av kakor kan du ändra inställningar i din webbläsare så att den inte tillåter cookies. Det finns två olika sorters kakor på plastman.se: Sessions-kaka - som tillfälligt lagras i datorns minne under tiden en besökare är inne på webbsidan. Sessionscookien försvinner när du stänger webbläsaren. Varaktig kaka - finns kvar på din dator tills den tas bort. Nästa gång du besöker vår webbplats vet servern att du varit där tidigare och kan göra anpassningar till detta. Observera att en kaka bara skickas till den server som skapat den.