Handelsvillkor Privatpersoner
KÖP ÖVER DISK - DIREKT HOS OSS
Du är naturligtvis välkommen till vår verkstad, vi finns i Upplands Väsby, Stockholm. Adress och öppettider hittar du HÄR https://plastman.se/info/lagerbutik/
Om vi har produkten på lager, så kan du få med dig den direkt. Om vi behöver tillverka produkten efter dina önskemål, så så diskuterar vi fram lösning och utförande, och kan sen avhämta den när den är klar.
Om du köper en lagerprodukt och storleken eller färgen är fel, så gäller bytesrätt 30 dagar på oanvänd produkt. Om produkten har en unik kundanpassning för just dig gäller inte bytesrätt. Vi har inte öppet köp på våra produkter.
DISTANSKÖP
Alla order till oss från privatpersoner som görs på distans måste hanteras via webbutikens kassa.
Vanlig internetorder
Lägg det du vill köpa i varukorgen, slutför sen i kassan.
Telefon & mailorder
Vi hjälper dig gärna på telefon och e-post. När vi är överens vad du vill köpa så kommer vi sammanfatta allt i ett e-post till dig, och därefter får du en offert / beställningslänk, som går till vår kassa på www.plastman.se och där slutför du ordern i kassan.
Ångerrätt på distansorder
På order som är lagda på distans så gäller distansavtalslagen. Du som konsument kan läsa mer om detta här https://www.hallakonsument.se/omrade/angerratt-oppet-kop-och-bytesratt/
Längre ner på denna sida finns instruktioner hur du gör om du vill ångra din order.
BETALNING
Köp över disk
Vid köp över disk kan du betala med kort och Swish. För faktura behöver order läggas via nätet, vi har en butiksterminal för detta hos oss. Vi tar inte emot kontanter.
Distansköp
Vid distansköp kan du välja på kort och Swish samt alla nedan betalningsformer som vår parter Zaver erbjuder.
Läs mer om dessa betalningsformer här https://plastman.se/zaver-faktura-delbetalning-rantefritt-bankoverforing/
Vid användandet av Zavers betalningstjänster ska betalning ske till de konton Zaver hänvisar till.
KONTAKT- & ADRESSUPPGIFTER
Kontaktuppgifter
Telefonnummer och mailadresser till dig behöver vi för att kunna kontakta dig om din order samt så ger vi dessa till fraktbolaget som levererar dins produkter.
Adressen
Du ensam ansvar för att du ger oss korrekta adresser. Det ger du till oss i kassan vid betalningen. Vi behöver inga adresser på e-post eller telefon.
Adressen som ska skrivas in är leveransadressen – dit allt ska skickas. Vid avhämtning hos oss skriver du in din vanliga adress i kassan.
Postnummer / ort-fälten
I vårt system ska du skriva in gatuadressen först, det måste skrivas in korrekt och utan felstavningar och särskrivningar – då visas alternativ för postnummer och orter – väl det som motsvarar din adress.
Vid felaktig adress
Om godset skickas med vanligt fraktbolag så debiterar de för adressändring, vilket kommer debiteras dig och du vill at vi genomför denna ändring. Detta är mellan 250 till 500:-. Om godset redan är på väg till fel adress så kan dessutom en extra frakt tillkomma.
När du får orderbekräftelser från oss, kontrollera att adresser stämmer!
Vid felaktig adress PLÅTLEVERANSER
Kontrollera omgående att adressen är korrekt när du får orderbekräftelsen, och meddela skyndsamt vid fel. Om plåtarna redan är producerade och ligger i bunt för leverans – då är det för sent! Då kommer vi leverera dem till den adress som står.
FRAKTVILLKOR
I kassan ser du vilka fraktvillkor som gäller vid ditt köp.
Om du har fått en manuell offert med en tillsänd betalningslänk, så finns fraktkostaden att se i offerten.
Frakt inrikes
Inom Sverige använder vi oss främst av Schenker och ibland även DHL. Fraktsätt bestäms av sändningens vikt, utformning och antal kollin.
Avhämtning Stockholm
Du hämtar dina beställda varor hos oss i Upplands Väsby. När produkterna är klara för avhämtning får du ett SMS / samtal eller ett e-post från oss.
Leveranstid
Lagervaror är normalt sett tillgängliga direkt, med reservation för mellanförsäljning. Leveranstid på produktionsvaror framgår inne i butiken vid produkten när du ska lägga den i kassan. På den manuella orderbekräftelsen framgår vår uppskattade leveranstid.
ÅNGERRÄTT & RETURFÖRFARANDE
På order som är lagda på distans så gäller distansavtalslagen. Du som konsument kan läsa mer om detta på länken nedan:
https://www.hallakonsument.se/omrade/angerratt-oppet-kop-och-bytesratt/
Efter du mottagit din order har du 14 dagar på dig att meddela oss om du vill ångra ditt köp. Ångerrätt gäller endast lagerförda standardartiklar. Produkter som är tillverkade / tillskurna / anpassade på ditt uppdrag har ingen ångerrätt.
DOKUMENT ÅNGERRÄTT
Om du vill ångra ditt köp ska du fylla i dokumentet som du hittar på länken nedan:
https://plastman.se/admin/privat-angerrattsrutiner/
Ej uthämtad försändelse är INTE godkänd ångerrätt
Om ett paket kommer i retur till oss utan att du har avhämtat det gäller INTE ångerrätt enligt lag!
Du kommer debiteras vår ursprungsfrakt samt returfrakten samt en hanteringskostnad om 200:- inklusive moms.
Godset ska LEVERAS till vår varumottagning, detta innebär att du måste säkerställa att när du bokar frakten att det är med LEVERANS. Vi hämtar INTE ut försändelser som kommer till ombud.
Du som kund ansvarar för att godset kommer helt till oss. Gods som är skadat vid återkomsten faller inte under godkänd retur. Returfrakt samt returemballage bekostas av returnerande kund.
Om godset har haft specialemballage (t.ex. pall, pallkragar) ska det returneras till oss, i annat fall debiteras dessa. Återbetalning av betald köpeskilling sker med avdrag för frakten till er (endast varuvärdet betalas tillbaka).
Om betalning gjorts med kort eller Swish då återförs pengarna på samma sätt.
Returadress - med UTKÖRNING till godsmottagningen
Polyman Group Sweden AB
Jupitervägen 8 B
194 43 Upplands Väsby
GENERELLA VILLKOR
GDPR & DATABASER
För att kunna hantera kunduppgifter för internt bruk hos oss samt för att kunna skicka information till samarbetspartners (t.ex. fraktföretag) så godkänner du som kund att vi får lagra de data vi behöver för att kunna hantera våra affärsrelationer. Ni kan begära utdrag ur vår databas om ni vill veta vilka uppgifter vi har lagrade om er. Ni kan begära att vi raderar alla data om er, detta kan vi göra efter att ni som kund har fullföljt alla eventuella utestående betalningar till oss.
Friskrivningar från prisfel samt tekniska fel på hemsidan
Då vi hanterar stora mängder med priser kan det hända att vi av misstag skriver in uppenbart fel priser i våra system. Om så sker kommer vi meddela er detta och ni får på nytt ta ställning till om ni vill genomföra affären. Efter er webborder (då ni får en automatiskt genererad bekräftelse) så kommer vi att manuellt granska ordern, och skicka er en "riktig" orderbekräftelse. Priserna i denna "riktiga" orderbekräftelse gäller. Vi jobbar naturligtvis hårt för att detta inte ska ske, då vår målsättning är att inga prisfel ska finnas på hemsidan. Hemsidans prisuträkningsmoduler är komplexa, och även annat kan krångla när det gäller tekniska programvaror. Om sådant fel uppträder att ni får felaktig information så friskriver vi oss från detta och kommer skyndsamt att påtala detta till företaget som utvecklar vår hemsida för åtgärd. Om så sker kommer vi meddela er detta och ni får på nytt ta ställning till om ni vill genomföra affären.
KAKOR
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska besökaren på en webbplats informeras om att webbplatsen använder kakor. Användaren ska också ges möjlighet att hindra kakor. Om du inte vill acceptera användandet av kakor kan du ändra inställningar i din webbläsare så att den inte tillåter cookies. Det finns två olika sorters kakor på plastman.se: Sessions-kaka - som tillfälligt lagras i datorns minne under tiden en besökare är inne på webbsidan. Sessionscookien försvinner när du stänger webbläsaren. Varaktig kaka - finns kvar på din dator tills den tas bort. Nästa gång du besöker vår webbplats vet servern att du varit där tidigare och kan göra anpassningar till detta. Observera att en kaka bara skickas till den server som skapat den.